Amerykańska firma Netskope, globalny lider w zakresie cyberbezpieczeństwa, planuje dynamiczny rozwój na polskim rynku

  • Nowe centrum danych Netskope w Warszawie, NewEgde- zapewni lokalną infrastrukturę dla polskich klientów
  • Michał Borowiecki powołany na stanowisko dyrektora regionalnego odpowiedzialnego za sprzedaż w Polsce i Europie Wschodniej

Warszawa, 7 listopada 2022 r., Netskope, lider na rynku Secure Access Service Edge (SASE) i cyberbezpieczeństwa, ogłasza plany rozwoju związane z polskim rynkiem. Platforma firmy zapewnia bezpieczne przetwarzanie i kontrolę dostępu do wszelkich danych w środowisku chmury informatycznej, sieci internetowej oraz modelu pracy zdalnej czy też hybrydowej.

Netskope na początku 2023 roku planuje uruchomić  data center w Warszawie. Będzie to pierwsza tego typu inwestycja w tej części Europy. Jednocześnie firma utworzyła w Polsce nowe stanowisko dyrektora regionalnego odpowiedzialnego za sprzedaż w kraju i Europie Środkowo-Wschodniej. Na to stanowisko został powołany Michał Borowiecki.

Netskope to amerykańska firma, globalny lider w zakresie cyberbezpieczeństwa, która  dostarcza klientom na całym świecie ujednoliconą platformę bezpieczeństwa SASE (ang. Secure Access Service Edge). Jej zadaniem jest ochrona danych oraz użytkowników niezależnie od rodzaju używanej aplikacji, lokalizacji oraz urządzenia z jakiego ten dostęp ma miejsce.

Firma Netskope, która w listopadzie tego roku obchodziła 10 rocznicę założenia, zatrudnia obecnie ponad 2500 pracowników.  Na całym świecie firma posiada już 60 centrów danych, w budowę których zainwestowała ponad 100 milionów dolarów. Netskope ma ponad 2000 klientów, w tym wśród największych banków komercyjnych na świecie, 5 z 7 największych dostawców opieki zdrowotnej, 2 z 3 największych firm telekomunikacyjnych a także 2 z 4 największych sprzedawców detalicznych. Z usług amerykańskiego koncernu korzystają także Yamaha, Silicon Valley Bank, Levis, PDC ENERGY, miasto San Diego, Juniper Networks, amerykańska liga NHL a także federalny Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych. Nestkope przetwarza dziennie ponad 50 miliardów transakcji w chmurze, sieci Web i aplikacjach prywatnych. Firma została wskazana przez Gartner-a jako lider na rynku SSE (Security Service Edge). Warto też zaznaczyć, że jest jedynym liderem SSE wymienionym również w ostatnim opracowaniu Gartnera dla tego rynku. 

, Dane są w obecnym świecie fundamentem funkcjonowania różnych branż przemysłu.  Z naszych badań wynika, że pracownicy średniej wielkości przedsiębiorstwa używają ponad 2400 aplikacji chmurowych. 95% takich rozwiązań  jest niezarządzanych przez zespoły IT i poza kontrolą danej organizacji. Takie aplikacje są w szarej strefie, którą my określamy mianem „shadow”. Te dane pokazują skalę zjawiska i wyzwanie przed jakim stają firmy, w momencie kiedy pracują nad zabezpieczeniem swoich danych. A przecież popularne ostatnio hybrydowe i zdalne formy pracy zmniejszają poziom kontroli w tym zakresie. To nie ułatwia przedsiębiorstwom ochrony własnych zasobów”. – komentuje  Xavier Duyck, Wiceprezes Netskope ds. Sprzedaży na region północnej i wschodniej Europy oraz regionu DACH.

„Nasze rozwiązania pozwalają firmom i instytucjom zabezpieczyć dane, gdziekolwiek jest to potrzebne, ale jednocześnie wspierają produktywność i rozwój organizacji. Oznacza to zabezpieczenie dostępu zarówno z urządzeń firmowych, jak i osobistych, identyfikowanie i zabezpieczanie korzystania z chmury prywatnej i publicznej, a także sieci, prywatnych centrów danych, a nawet punktów końcowych i urządzeń używanych w ramach Internetu rzeczy. Polska to dynamicznie rozwijający się kraj, dlatego chcemy wspierać polski rynek, oferując nasze usługi przedsiębiorstwom, ale także państwowym i samorządowym instytucjom. Dzięki naszemu nowemu warszawskiemu centrum danych, które wkrótce zostanie udostępnione online, będziemy również mogli zapewnić polskim klientom możliwość przetwarzania danych w lokalnym centrum krajowym. W obrębie Unii Europejskiej i poza jej granicami takie usługi są już dostępne i gwarantowane’ dodaje  Xavier Duyck,

Netskope utworzył jednocześnie nową funkcję, regionalnego dyrektora odpowiedzialnego za sprzedaż w tej części Europy. Na to stanowisko został powołany Michał Borowiecki, menedżer z ponad 25- letnim doświadczeniem, który był wcześniej między innymi odpowiedzialny za budowę i rozwój kanału partnerskiego oraz sprzedaż na Europę Wschodnią w koncernie FireEye, a także dyr. generalnym sektora publicznego w firmie Computerland (obecnie Sygnity.)

„Coraz więcej Polaków pracuje obecnie hybrydowo jednocześnie z domu oraz biura, korzystając z urządzeń firmowych jak i prywatnych, a także z prywatnych i publicznych usług w chmurze. Tuż za naszą wschodnią granicą trwa wojna, a w wirtualnym świecie jesteśmy coraz częściej świadkami licznych ataków między innymi cyberprzestępców, w tym wyspecjalizowanych grup sponsorowanych także przez państwa i różne organizacje komercyjne. Rozwiązania Netskope  chronią firmy, ich pracowników a także wrażliwe dane. Obecnie jesteśmy w trakcie budowania lokalnej sieci partnerów, która będzie wspierać polskie firmy i instytucje w zakresie cyberbezpieczeństwa. – komentuje Michał Borowiecki, dyr. regionalny Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

###

O Netskope

Netskope, globalny lider SASE, na nowo definiuje bezpieczeństwo chmury, danych i sieci, aby pomóc organizacjom w stosowaniu zasad Zero Trust do ochrony danych. Szybka i łatwa w użyciu platforma Netskope zapewnia zoptymalizowany dostęp i bezpieczeństwo w czasie rzeczywistym dla ludzi, urządzeń i danych w dowolnym miejscu. Netskope pomaga klientom zmniejszyć ryzyko, zwiększyć wydajność i uzyskać nieustanny wgląd w aktywność w chmurze, sieci Web i prywatnych aplikacjach. Tysiące klientów, w tym ponad 25 firm z listy Fortune 100, zaufało firmie Netskope w procesie eliminacji zmieniających się zagrożeń, adresowaniu nowych wyzwań,  zmian technologicznych, organizacyjnych i sieciowych oraz nowych wymogów regulacyjnych.

Odwiedź stronę www jeśli chcesz się więcej dowiedzieć jak Netskope pomaga swoim klientom.

Nowe technologie

Generatywna Al

W tym roku Gartner rozszerzył pojęcie sztucznej inteligencji o generatywną sztuczną inteligencję. Jest to jedna z gałęzi Al, bazująca na dostępnych już danych, modyfikując je i tworząc nowe filmy, obrazy oraz pliki audio. Model ten ma ogromne możliwości oraz potencjał, dzięki którym może być użyty w wielu dziedzinach, rozpoczynając od medycyny, a kończąc na tworzeniu produktów, przyspieszając cały proces od projektowania do produkcji. Jednym z rezultatów użycia tego rodzaju sztucznej inteligencji jest AMAZON DeepComposer, który pozwala tworzyć piękne melodie nawet ludziom nie mającym pojęcia o muzyce.

Świat technologii nieustannie się zmienia, stawiając nowe wyzwania przed przedsiębiorcami. Chcąc sprostać oczekiwaniom powinni zintegrować narzędzia oraz systemy informatyczne, ponieważ dzięki takim działaniom przedsiębiorstwa mają szansę na osiągnięcie największych sukcesów. Transformacja cyfrowa już od dawna była nieunikniona, a pandemia tylko przyspieszyła ten proces, zmuszając nas do przejścia na nowy model pracy, więc warto pilnować poziomu automatyzacji, żeby nie zostać w tyle.

Przekształcenia w łańcuchach dostaw

Trudna sytuacja związana z pandemią COVID-19 wymusiła konieczność wprowadzenia zmian na wszystkich etapach funkcjonowania firmy produkcyjnej. Wiele usprawnień jest związanych z szybkim i bezproblemowym transportowaniem materiałów czy produktów gotowych. W badaniu oceny zmian wywołanych koronawirusem aż 97% respondentów potwierdziło bowiem, że miał on niesamowicie duży wpływ właśnie na łańcuchy dostaw.

Co można zrobić, aby usprawnić transport i ułatwić tym samym funkcjonowanie fabryk przyszłości? Rozwiązaniem ponownie okazuje się wdrażanie nowych technologii. Dzięki zastosowaniu internetu rzeczy, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, logistyka staje się prostsza i szybsza. Poprzez powstawanie inteligentnych magazynów czy automatyzowanie niektórych przejazdów, pojawiające się problemy mogą zostać szybko wyeliminowane.

Personalizacja produktów i usług firm produkcyjnych

W wielu branżach można zauważyć trend polegający na odchodzeniu od korzystania z rozwiązań masowych. Coraz większe grono osób bardziej ceni sobie produkty i usługi, które są personalizowane do ściśle zdefiniowanych potrzeb. Szacuje się, że takie preferencje będą coraz bardziej powszechne.

Wraz ze wzrostem popularności rozwiązań zautomatyzowanych i opartych na nowych technologiach zanikły możliwości dostosowywania produktów do własnych potrzeb. Okazuje się jednak, że konsumenci potrzebują dopasowania i personalizacji. Według raportu Deloitte, w najbliższych miesiącach wiele firm produkcyjnych będzie starało się w większym stopniu łączyć technologię i personalizację, pozwalając na składanie precyzyjnie określonych i dostosowanych zamówień.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*