Napoje Pepsi i chipsy Lay’s sprzedawane przez interaktywne eRoboty w sklepach Carrefour

Carrefour, wspólnie ze swoim partnerem strategicznym PepsiCo, rozpoczął w Polsce pilotażowy program promocyjny z użyciem nowoczesnych samojezdnych eRobotów. Dwa urządzenia sprzedające napoje Pepsi oraz chipsy Lay’s można już spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie. Roboty wchodzą w interakcje z konsumentami i uatrakcyjniają proces zakupowy. Poprzez wdrożenie tego zaawansowanego technologicznie rozwiązania PepsiCo i Carrefour inicjują pozytywną zmianę w kierunku dalszego zwiększania doświadczeń zakupowych polskich konsumentów.

Wspólne przedsięwzięcie z udziałem interaktywnych robotów to zdecydowany krok w kierunku zastosowania innowacyjnych technologii w obszarze sprzedaży. eRoboty „Kerfuś” opatrzone brandingiem marek Pepsi oraz Lay’s zachęcają klientów Carrefour do zakupu produktów obu marek. Urządzenia nie służą jedynie wsparciu sprzedaży, ale mają za zadanie również zaciekawić konsumentów robiących zakupy i zachęcić ich do wejścia z nimi w interakcję. Roboty są w pełni bezpieczne – dzięki specjalnie zaprojektowanym czujnikom automatycznie zatrzymują się, gdy zbliża się człowiek i w pobliżu przeszkód. Organizatorzy liczą, że projekt przypadnie do gustu fanom nowoczesnych rozwiązań.

− Jako jeden z liderów branży spożywczej staramy się proponować pionierskie rozwiązania, które będą wspomagać decyzje zakupowe konsumentów, a współpracującym z nami punktom sprzedaży ułatwią pracę. Gdy sieć Carrefour, kluczowy odbiorca naszych produktów, zaproponowała zaangażowanie robotów mobilnych, stwierdziliśmy, że warto zbadać ich możliwości. Chcemy, by doświadczenia zakupowe konsumentów naszych produktów były coraz ciekawsze i wywoływały uśmiech na twarzach konsumentów. – powiedział Mariusz Janiec, Kierownik ds. Klientów Sieciowych w PepsiCo Polska.

− Celem Carrefour jest stałe podnoszenie komfortu zakupów naszych klientów. W tym celu wdrażamy innowacyjne narzędzia sprzedażowe oraz promocyjne. Nowe interaktywne eRoboty “Kerfuś” to kolejny z przykładów innowacji w polskim handlu, który wprowadziliśmy, aby poszerzyć doświadczenia zakupowe konsumentów. Poprzez interakcję eRobotów z kupującymi budujemy pozytywne skojarzenia klientów z promowanymi markami, a także realnie wspieramy sprzedaż, bo promowane produkty są na wyciągnięcie ręki − powiedział Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska

Obie firmy poprzez projekt chcą promować nowe podejście do konsumenta w procesie sprzedaży. Podczas zakupów ma on pozostać centralną postacią, dlatego dzięki zastosowaniu nowatorskich urządzeń nie będzie musiał krążyć po sklepie w poszukiwaniu pożądanego produktu – to produkt przyjedzie do niego, a inteligentne roboty zaproponują mu optymalnie dobrany do jego potrzeb asortyment. Jest to narzędzie szczególnie przydatne do promowania nowości produktowych ze względu na bardzo skuteczne przyciąganie uwagi i mobilność gwarantującą widoczność w wielu punktach sklepu.

Pełny potencjał tego typu robotów nie jest jeszcze znany. Wynika to z ciągłego doskonalenia zastosowanej w nich technologii. Wiadomo już, że roboty samojezdne mogą służyć w przyszłości jako nawigacja po powierzchni sklepowej, przeprowadzać ankiety i badania konsumenckie dotyczące asortymentu sklepu i oferowanych marek produktowych, oraz określać ich dostępność. Zarówno PepsiCo jak i Carrefour przewidują, że roboty w marketingu i sprzedaży będą wkrótce o wiele bardziej popularne dzięki upowszechnianiu  się nowoczesnych technologii oraz większej dostępności tego typu urządzeń na rynku.

***

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

Nowe technologie

Inteligencja decyzji

Każdego dnia, każda organizacja podejmuje wiele decyzji biznesowych. Trend związany z inteligencją decyzji to forma praktycznego podejścia do usprawnienia metody i sposobu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie, poprzez modelowanie procesów decyzyjnych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i procesu uczenia się. Bazując na wcześniejszych procesach i podjętych decyzjach, inteligencja decyzyjna wspiera ludzi w podejmowaniu decyzji. Automatyzacja procesu decyzyjnego przebiega w oparciu o przeprowadzanie symulacji, analizę danych, a także wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Hiperautomatyzacja

Trend, który od paru lat pojawia się w zestawieniach Gartnera. Polega na kompleksowym użyciu oprzyrządowania z zakresu sztucznej inteligencji, automatyzacji oraz Business Intelligence, która ma na celu przeprowadzenie cyfrową transformację przedsiębiorstwa. Hiperautomatyzacja umożliwia skalowalność, obsługę zdalną oraz zmianę samego modelu biznesowego.

Projektowanie rozwiązań Al

Ta moda również nie pojawia się po raz pierwszy w zestawieniach. Zwłaszcza w ostatnich latach rozwój sztucznej inteligencji bardzo przyśpieszył: czynności, wykonywanych przez programy w zastępstwie za ludzi jest teraz całe mnóstwo. Problem jednak stanowi odpowiednie ich zaprojektowanie, utrzymanie oraz zarządzanie, tak aby zapewniły najlepszą wartość dla przedsiębiorstwa. Dlatego też warto rozważyć pojawiające się na rynku rozwiązania “pod klucz”.

RPA - zrobotyzowana automatyzacja procesów biznesowych

Robotic Process Automation, czyli RPA, to kolejna technologia, która automatyzuje pracę. Polega na wykorzystaniu oprogramowania do automatyzacji procesów biznesowych, takich jak interpretacja aplikacji, przetwarzanie transakcji, praca z danymi, a nawet odpowiadanie na e-maile. RPA automatyzuje powtarzające się zadania, które kiedyś wykonywali ludzie.

RPA tworzy nowe miejsca pracy, jednocześnie zmieniając istniejące. Mniej niż 5 procent zawodów może zostać całkowicie zautomatyzowanych. Robotic Process Automation oferuje wiele możliwości kariery, w tym pracę programisty, kierownika projektu, analityka biznesowego, architekta rozwiązań i konsultanta.

Przedsiębiorstwa rozproszone

W tym roku Gartner idzie o krok dalej zastępując chmurę rozproszoną przedsiębiorstwami rozproszonymi. Przedsiębiorstwa, które przyjmują hybrydowe modele pracy zatrudniają pracowników, którzy są średnio o 30% bardziej produktywni niż ich odpowiednicy w biurze. Rozproszona siła robocza jest najskuteczniejszym sposobem na zbudowanie firmy XXI wieku, ponieważ pozwala ona na większą autonomię pracowników, zwiększoną produktywność oraz większe zaangażowanie.

Total Experience

Z tą strategią również mieliśmy już styczność w poprzednich zestawieniach. Opisuje aspekty wrażeń i doświadczeń wszystkich użytkowników w kontekście organizacji. Teraz, jak nigdy wcześniej, widać jak doświadczenia poszczególnych grup w organizacji i wokół niej przeplatają się i oddziałują na siebie wzajemnie. Pracownicy od dawna funkcjonujący w trybie zdalnym potrzebują ciągłego ulepszania procedur oraz systemów, tak, aby ich praca stała się efektywniejsza. Klienci, z kolei, cały czas podnoszą swoje wymagania, oczekując usług oraz produktów tak samo dobrych, a nawet lepszych niż przed pandemią.

System autonomiczny

Wśród trendów znajdziemy również samodzielnie zarządzane systemy fizyczne lub programowe. Na podstawie swoich środowisk uczą się i dynamicznie modyfikują własne algorytmy tak, aby zoptymalizować swoje zachowania w złożonych ekosystemach. Obecnie używane systemy są w stanie sprostać nowym wymaganiom i sytuacjom, optymalizować wydajność i chronić przed atakami bez interwencji człowieka.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*