Roboty mobilne wyróżnione po raz drugi! Etisoft Smart Solutions doceniony w konkursie na innowacyjny produkt

Kolejny rok z rzędu Etisoft Smart Solutions został doceniony w konkursie „Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji”! To ważne osiągnięcie, które jest docenieniem działań ESS na rzecz Przemysłu 4.0.

 

Wyniki prestiżowego konkursu zostały ogłoszone podczas Gali Logistyki, Transportu i Produkcji, podczas której od dwóch dekad wydawnictwo Eurologistic nagradza biznesowych liderów. Etisoft Smart Solutions otrzymał wyróżnienie za wdrożenie zintegrowanego systemu intralogistycznego, opartego o flotę trzech robotów mobilnych typu AMR. Zarówno warstwa hardware’owa (roboty mobilne IntraBot Fork), jak i software’owa (system nadrzędny IntraFleet) są autorskim rozwiązaniem opracowanym na potrzeby automatyzacji procesów intralogistycznych. System doskonale się sprawdza w automatyzacji obsługi transportu na linii recyklingu. Jednocześnie jego możliwości pozwalają skonfigurować go do realizacji procesów logistycznych w przedsiębiorstwach produkcyjnych i magazynowych.

Produkt jest obecnie wdrażany u wiodącego producenta opakowań foliowych w Europie. Będzie funkcjonował w zakładzie pracującym w cyklu 24 / dobę przez 7 dni w tygodniu.

Pierwsze z wyróżnień w tym samym konkursie zespoł Etisoft Smart Solutions otrzymał za rozwiązanie oparte o roboty AMR zaimplementowane w Lumileds Polska.

Warto podkreslić, że Etisoft Smart Solutions jako firma inżynieryjna jest jednocześnie projektantem, producentem i integratorem rozwiązań dla Przemysłu 4.0.

Nowe technologie

Personalizacja produktów i usług firm produkcyjnych

W wielu branżach można zauważyć trend polegający na odchodzeniu od korzystania z rozwiązań masowych. Coraz większe grono osób bardziej ceni sobie produkty i usługi, które są personalizowane do ściśle zdefiniowanych potrzeb. Szacuje się, że takie preferencje będą coraz bardziej powszechne.

Wraz ze wzrostem popularności rozwiązań zautomatyzowanych i opartych na nowych technologiach zanikły możliwości dostosowywania produktów do własnych potrzeb. Okazuje się jednak, że konsumenci potrzebują dopasowania i personalizacji. Według raportu Deloitte, w najbliższych miesiącach wiele firm produkcyjnych będzie starało się w większym stopniu łączyć technologię i personalizację, pozwalając na składanie precyzyjnie określonych i dostosowanych zamówień.

AI, czyli sztuczna inteligencja

O sztucznej inteligencji, zrobiło się już głośno w ostatniej dekadzie, ale nadal pozostaje ona jednym z nowych trendów technologicznych. Jej znaczący wpływ na to, jak żyjemy, pracujemy i bawimy się, jest dopiero w początkowej fazie. AI jest znana ze swojej przewagi w rozpoznawaniu obrazu i mowy, aplikacjach nawigacyjnych, osobistych asystentach smartfonów, aplikacjach do dzielenia się przejazdami i wielu innych.

AI będzie wykorzystywana do analizy interakcji w celu określenia podstawowych powiązań i spostrzeżeń, do pomocy w przewidywaniu popytu na usługi, takie jak szpitale, umożliwiając władzom podejmowanie lepszych decyzji dotyczących wykorzystania zasobów, oraz do wykrywania zmieniających się wzorców zachowań klientów poprzez analizę danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego, zwiększając przychody i poprawiając spersonalizowane doświadczenia.

Do 2025 roku rynek AI urośnie do 190 miliardów dolarów, a globalne wydatki na systemy kognitywne i AI osiągną ponad 57 miliardów dolarów w 2022 roku. Wraz z rozprzestrzenianiem się AI w różnych sektorach, powstaną nowe miejsca pracy w zakresie rozwoju, programowania, testowania, wsparcia i konserwacji.

Istota wykorzystania danych

W tym momencie każda fabryka generuje, odbiera i analizuje niesamowite ilości danych. Wiedza pracowników czy przekazywane między sobą komunikaty okazują się bowiem już niewystarczające. Wraz ze wzrostem rozmiaru firm produkcyjnych oraz rozszerzających się możliwości docierania do szerokiego grona odbiorców, oczywistością staje się konieczność odpowiedniego integrowania pojawiających się z każdych stron informacji.

Funkcjonowanie zautomatyzowanych maszyn czy podejmowanie automatycznych decyzji przez sztuczną inteligencję jest całkowicie niemożliwe, jeśli działania nie opierają się na danych. W związku z tym nieodłącznym elementem przedsiębiorstw powinny być systemy, które będą je zbierać i przechowywać. Istotne jest jednak także to, żeby wszelkie dane były cały czas dostępne. W tym celu świetnie sprawdzają się tak zwane chmury danych, do których dostęp jest przydzielany zdalnie, z niemal każdego miejsca na ziemi.

Posłuchaj nowego podcastu technologicznego

IM24 Podcast to miejsce, w którym zdobędziesz wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa. Posłuchasz o tym jak bezpiecznie poruszać się w świecie internetu i jak uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji oraz przykrych niespodzianek.

Słuchaj na https://im24podcast.pl/

Polecane odcinki:

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*