Tania drukarka fiskalna

Drukarka fiskalna − urządzenie rejestrujące przychody pochodzące ze sprzedaży detalicznej na potrzeby rozliczenia podatku (dochodowego i VAT). Aby mogła być używana w tym celu zgodnie z prawem, musi posiadać homologację.

W odróżnieniu od kasy fiskalnej, drukarka fiskalna nie może pracować samodzielnie (bez podłączenia do komputera) i jej zadanie polega jedynie na rejestracji oraz wydruku paragonów.

Kasa fiskalna to podstawowe urządzenie do prowadzenia sprzedaży detalicznej tj. wystawiania paragonów fiskalnych. Została zaprojektowane do samodzielnej pracy. Wszystkie dane, w tym baza towarów i usług, czyli tzw. PLU, mogą zostać zaprogramowane na kasie, bezpośrednio z klawiatury urządzenia. Możemy to wykonać samodzielnie lub korzystając ze wsparcia autoryzowanego serwisu.

Zupełnie inaczej sprawa wygląda w przypadku drukarki fiskalnej. Aby spełniała tę samą funkcję co kasa, drukarka musi zostać połączona z programem programem sprzedażowym zainstalowanym na komputerze lub laptopie. Program – poza szeregiem funkcjonalności – zbiera informacje o obrocie handlowym i rejestruje go w pamięci drukarki fiskalnej. Wszystkie paragony i faktury muszą być wystawiane przy użyciu właśnie tego programu komputerowego.

Najważniejszym aspektem jest dopasowanie urządzenia do charakteru działalności i potrzeb z nim związanych. Cena i wygląd zewnętrzny nie są tu najważniejsze. W pierwszej kolejności warto sobie zadać pytanie czy urządzenie będzie wykorzystywane stacjonarnie w jednym punkcie, czy będzie przewożone. Jeżeli w grę wchodzi sprzedaż terenowa, najlepiej postawić na jak najmniejsze wymiary kasy, tak żeby jej przenoszenie nie stanowiło problemu. W przypadku sklepów małych i średnich, nie potrzeba inwestować w wielkie i rozbudowane kasy. Będą one zatem niezbędne w przypadku punktów sprzedaży, które operują olbrzymią ilością towarów i przeprowadzają dużo transakcji. W takim przypadku potrzebne będzie urządzenie, które współdziała z innymi kasami i programem magazynowym.

Warto zwrócić uwagę na możliwość elektronicznego zapisywania kopii zapasowej paragonu i postawić na takie urządzenie, które tę funkcję posiada. Dzięki temu, przedsiębiorca zyskuje możliwość poczynienia oszczędności wynikającej z braku konieczności dublowania wydruku paragonu, którego kopie przedsiębiorca zobowiązany jest archiwizować do kontroli. Kasy wyposażone w elektroniczną możliwość zapisywania kopii paragonu, gromadzą je na kartach pamięci, które pozwalają gromadzić dane z wielu lat pracy nawet dużego hipermarketu. To zarówno oszczędność finansowe dzięki mniejszemu zużyciu papieru, jak i uwolnienie się od konieczności wygospodarowania miejsca na gromadzenie dokumentacji papierowej.

Jeżeli kupujemy kasę, która posiada funkcję elektronicznego zapisu kopii paragonu, postawmy na urządzenie z drukarką termiczną. Jej praca jest o wiele szybsza i bardziej cicha, co z kolei buduje poczucie profesjonalizmu firmy. Druk jest mniej trwały i szybciej blaknie, ale jeżeli nie musimy magazynować papierowych kopii paragonu, nie stanowi to dla nas żadnego problemu.

Kasa fiskalna wydaje się idealnym wyborem dla tych, którzy prowadzą niewielką firmę z mało rozbudowanym portfolio produktów czy usług (czytaj: Jaka kasa fiskalna pasuje do Twojego biznesu?). Wybiorą ją z pewnością również ci przedsiębiorcy, którzy na starcie swojego biznesu nie chcą inwestować dużych nakładów w sprzęt fiskalny oraz dodatkowe oprogramowanie.

Promocja: Kup tania drukarka fiskalna tutaj!

Z drukarką fiskalną, a tak naprawdę z systemem sprzedażowym, najbardziej polubią się natomiast właściciele punktów sprzedaży i usług z dużym asortymentem produktów (kilka-, a na pewno kilkaset tysięcy pozycji towarowych). Mowa tu np. o sklepach odzieżowych, punktach gastronomicznych, stacjach paliw, hurtowniach, sklepach spożywczych, sklepach z artykułami RTV AGD czy o marketach drogeryjnych.

Nowe technologie

Data Fabric

Dane stanowią nieodłączny element w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa. Ogromna ilość przetwarzanych danych powoduje konieczność szybkiego i usystematyzowanego dostępu do źródeł ich występowania.

Nowe metody tworzenia sieci typu Data Fabric rozwijają się w oparciu o międzyplatformowy dostęp do zintegrowanych źródeł danych, gdzie użytkownicy mają możliwość do udostępniania i zarządzania potrzebnymi danych w wielu procesach biznesowych.

Nakład pracy związany z przetwarzaniem i analizą danych ulega znacznemu zmniejszeniu, za sprawą procesów uczenia się i przyszłych rekomendacji, wykorzystując w tym celu zmieniające się dane.

Zmiany w podstawach działania

Tradycyjne sposoby prowadzenia i funkcjonowania firmy produkcyjnej odchodzą w zapomnienie. Już na poziomie absolutnych fundamentów działania należy wprowadzać zmiany. Szczególne znaczenie mają wszelkie modernizacje stosowanych systemów teleinformatycznych czy rozwiązań opartych o chmury obliczeniowe.

Jednym z elementów, który zyskuje coraz większą popularność, jest outsourcing niektórych zadań, do tej pory wykonywanych wewnątrz przedsiębiorstwa. Poprzez delegowanie aktywności na zewnątrz organizacja może skupić się na realizacji postawionych sobie celów, nawet w przypadku braku osób o wystarczających kompetencjach.

AI, czyli sztuczna inteligencja

O sztucznej inteligencji, zrobiło się już głośno w ostatniej dekadzie, ale nadal pozostaje ona jednym z nowych trendów technologicznych. Jej znaczący wpływ na to, jak żyjemy, pracujemy i bawimy się, jest dopiero w początkowej fazie. AI jest znana ze swojej przewagi w rozpoznawaniu obrazu i mowy, aplikacjach nawigacyjnych, osobistych asystentach smartfonów, aplikacjach do dzielenia się przejazdami i wielu innych.

AI będzie wykorzystywana do analizy interakcji w celu określenia podstawowych powiązań i spostrzeżeń, do pomocy w przewidywaniu popytu na usługi, takie jak szpitale, umożliwiając władzom podejmowanie lepszych decyzji dotyczących wykorzystania zasobów, oraz do wykrywania zmieniających się wzorców zachowań klientów poprzez analizę danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego, zwiększając przychody i poprawiając spersonalizowane doświadczenia.

Do 2025 roku rynek AI urośnie do 190 miliardów dolarów, a globalne wydatki na systemy kognitywne i AI osiągną ponad 57 miliardów dolarów w 2022 roku. Wraz z rozprzestrzenianiem się AI w różnych sektorach, powstaną nowe miejsca pracy w zakresie rozwoju, programowania, testowania, wsparcia i konserwacji.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*