Wygodna nawigacja do samochodu

Bez nawigacji ani rusz

Kierowcy w dzisiejszych czasach nie są pozostawieni sami sobie. Mogą używać specjalnych systemów montowanych w ich autach – nawigacji samochodowej. Urządzenia tego typu monitorują trasę, po jakiej porusza się pojazd, zapewniają stale aktualną mapę terenu i podsuwają najkrótsze połączenia ze wskazanymi punktami docelowymi. Praktycznie w każdym samochodzie korzysta się z mniej lub bardziej zaawansowanych systemów tego typu. Ponieważ w czasie jazdy bardzo liczy się, by kierowca pozostawał maksymalnie skoncentrowany na drodze, nawigacja „mówi” głosem wbudowanego lektora – czyta instrukcje, radzi, w którą stronę skręcić i ostrzega o różnych zdarzeniach takich jak objazdy czy blokady. Dla jeszcze większej wygody stosuje się dodatkowe rozwiązania, takie jak np. niedawno opracowany magnetyczny uchwyt bardzo użyteczny w związku z możliwością różnorodnego ustawienia w aucie.

Korzystanie z nawigacji

Systemy nawigacyjne nie wymagają żadnych większych umiejętności – może z nich skorzystać każdy kierowca. Najważniejsze jest jednak wybranie urządzenia wysokiej jakości oferującego ciekawe funkcje. Wiele systemów tego rodzaju posiada mapy, do których można zajrzeć będąc podłączonym do internetu oraz w trybie offline. Istotna jest stabilność konstrukcji czy rodzaj wyświetlacza – przeważnie są to dotykowe ekrany, z których bardzo wygodnie się korzysta. Wspomniany wcześniej uchwyt magnetyczny niweluje mnóstwo problemów z montażem, bo wystarczy po prostu umieścić nawigację w wybranym miejscu i ustabilizować ją. Po zakończeniu korzystania demontaż jest równie łatwy.

Nowe technologie

Nowe modele pracy

Obecnie praca zdalna jest niemal standardem. Co więcej, w najbliższych miesiącach jej popularność nie ulegnie osłabieniu – nawet przy poprawie sytuacji pandemicznej.

Jest to możliwe dzięki stałej ewolucji miejsc pracy i zastosowaniu nowych technologii. Mając dostęp do danych na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa z każdego miejsca na ziemi, zanika konieczność fizycznego przebywania w fabryce czy biurze. Pracownik może realizować swoje obowiązki z domowego zacisza, mając do dyspozycji jedynie urządzenie połączone do Internetu wraz z odpowiednim oprogramowaniem.

Generatywna Al

W tym roku Gartner rozszerzył pojęcie sztucznej inteligencji o generatywną sztuczną inteligencję. Jest to jedna z gałęzi Al, bazująca na dostępnych już danych, modyfikując je i tworząc nowe filmy, obrazy oraz pliki audio. Model ten ma ogromne możliwości oraz potencjał, dzięki którym może być użyty w wielu dziedzinach, rozpoczynając od medycyny, a kończąc na tworzeniu produktów, przyspieszając cały proces od projektowania do produkcji. Jednym z rezultatów użycia tego rodzaju sztucznej inteligencji jest AMAZON DeepComposer, który pozwala tworzyć piękne melodie nawet ludziom nie mającym pojęcia o muzyce.

Świat technologii nieustannie się zmienia, stawiając nowe wyzwania przed przedsiębiorcami. Chcąc sprostać oczekiwaniom powinni zintegrować narzędzia oraz systemy informatyczne, ponieważ dzięki takim działaniom przedsiębiorstwa mają szansę na osiągnięcie największych sukcesów. Transformacja cyfrowa już od dawna była nieunikniona, a pandemia tylko przyspieszyła ten proces, zmuszając nas do przejścia na nowy model pracy, więc warto pilnować poziomu automatyzacji, żeby nie zostać w tyle.

AI, czyli sztuczna inteligencja

O sztucznej inteligencji, zrobiło się już głośno w ostatniej dekadzie, ale nadal pozostaje ona jednym z nowych trendów technologicznych. Jej znaczący wpływ na to, jak żyjemy, pracujemy i bawimy się, jest dopiero w początkowej fazie. AI jest znana ze swojej przewagi w rozpoznawaniu obrazu i mowy, aplikacjach nawigacyjnych, osobistych asystentach smartfonów, aplikacjach do dzielenia się przejazdami i wielu innych.

AI będzie wykorzystywana do analizy interakcji w celu określenia podstawowych powiązań i spostrzeżeń, do pomocy w przewidywaniu popytu na usługi, takie jak szpitale, umożliwiając władzom podejmowanie lepszych decyzji dotyczących wykorzystania zasobów, oraz do wykrywania zmieniających się wzorców zachowań klientów poprzez analizę danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego, zwiększając przychody i poprawiając spersonalizowane doświadczenia.

Do 2025 roku rynek AI urośnie do 190 miliardów dolarów, a globalne wydatki na systemy kognitywne i AI osiągną ponad 57 miliardów dolarów w 2022 roku. Wraz z rozprzestrzenianiem się AI w różnych sektorach, powstaną nowe miejsca pracy w zakresie rozwoju, programowania, testowania, wsparcia i konserwacji.

2 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*